Main Menu

Home
Commerciele fotografie wordt anders met tablets PDF  | Print |  E-mail

2010, mrt 29 - Of fotografie dynamisch is of juist behoudend, die discussie is oneindig en dan ook nog sterk afhankelijk van de 'bloedgroepen' - commercieel, reportage, kunst, portret, documentair enz.

Dat video op al die 'vakjes' in de fotografie een verbijsterende versnelling in visie en presentatie zal gaan krijgen is al jaren onze overtuiging en we linken dan ook graag naar artikelen die de betrokkenen daar meer over willen meegeven. Zo publiceerde vorige week [ev +/-] exposurecompensation een item over: the (near) future of commercial photography.

Nu hebben we onlangs zelf van dichtbij een studio in Amsterdam, al volop in die multimedia stream actief, mogen bekijken dus de visie en de realiteit liggen voor de digEzine redactie niet zo ver uiteen als wellicht voor sommige fotografen (en magazines). Daarbij is vervlechting van video en fotografie in de kunst al veel langer sterk met elkaar verweven, en zo innovatief is het voor ons dan allemaal ook niet.

Maar we hoeven maar één van de traditionele fotobladen door te nemen om te zien waar juist wel de gaten vallen en dan is een item over de toepassing van multimedia en toepassing in de magazines van de toekomst 'right on spot'. Ezine 'Exposurecompensation' noemde het item: see a pick of the (near) future of commercial photography" en de eerste regel luidde:

The end of print is here.

“Multimedia” staat volgens dit item al voor de deur, en de nieuwe tablets zullen hun invloed op wat er van magazines kan worden verwacht drastisch beïnvloeden: the best of print gemengd met the best of the web. ter illustratie worden samples van Alexx Henry van illustraties ten behoeve van de iPad getoond en is er een clip van the making of the live cover van Outside Magazine te vinden.

Klik snel door naar het item op exposurecompensation.com of klik direct naar de interactieve spread van Alexx Henry voor op de iPad - pas op, er worden wel grote bestanden geladen.

Tijdschrift vs iPad - het klinkt zo'n beetje als brief t.o.v. e-mail, en het wordt hoog tijd om wakker te worden....Blijf bij - stay digEzined!!

© Alexx Henry Photography

 

 
More Info